Upplevelser!
En tumregel är att konferensen ska innehålla minst sex timmars arbete per dag. Uppfyller ni inte det är resan en sk incentive resa och då kommer deltagarna att beskattas.
Vi fyller gärna de timmar som blir över efter att ni har jobbat klart med upplevelser utöver det vanliga.
Vill ni ha en ren incentive/belöningsresa fixar vi det, glöm bara inte skatten!
Incitamentsresan är en gruppresa där de anställda som valts ut av företaget (och/eller leverantören) tackas för sin prestation. Det kan vara säljincitament för att stimulera försäljning, en del av ett belöningsprogram och används ofta för medarbetarnas motivation och kundlojalitet för att säkra återkommande affärer.
Det är en vanlig missuppfattning att incitamentsresor bara är en betald semester, oftast skapar företag ett program som är specifikt utformat för att maximera den tid gruppen spenderar tillsammans.
Det handlar inte bara om att skicka människor till en fantastisk destination med sina kollegor, det handlar om att skapa en miljö där de kan fira sina framgångar med sina kollegor, vara en del av en elitgrupp, knyta an till och få personligt erkännande från företagsledningen och använda möjligheten att lära, nätverka och skapa djupare relationer i en stimuleranade miljö.
Själva incitamentresan är bara den “stora finalen”, inte slutet på förhållandet. Samt, och ännu viktigare, mycket av värdet kommer från tiden fram till resan; målen som uppnåtts och kunskapen och relationen som vunnits. Incitamentsprogrammet startar ofta upp till ett år innan resan, ofta avslöjas det i slutet av det föregående programmet – kanske vid en galamiddag sista kvällen – för att skapa spänning.
Vi hjälper våra kunder att förstå de mycket strikta och komplicerade reglerna från den svenska skattemyndigheten. Till exempel ”Om en resa är väldigt dyr och exklusiv, beaktas vinnarens ekonomi. Om det utifrån den anställdes ekonomiska situationen är sannolikt att vinnaren skulle vara villig att betala för motsvarande resa åtminstone någon gång i livet bör hela värdet beskattas. Annars reduceras förmånen till kostnaden för en vanlig semesterresa.” och ”En anställd som bjuds in på en konferensresa eller studieresa beskattas vanligtvis inte för resans värde. Detta förutsätter att en större del av tiden (minst 6 timmar per dag och 30 timmar per vecka) används för konferenser eller studier och inte för nöje och avkoppling.”
Alltså ingår incitamentsdelen ofta i “konferens” och “mässa” nedan. Vi planerar det från A till Ö och följer ofta med gruppen för att se till att värden kan koppla av. Med vår långa erfarenhet inom försäljningsledning hjälper vi ofta även till med att planera säljtävlingar som leder fram till incitamentsresor.
C- Conference/Convention (möten på bred nivå som konferenser och kongresser)
Vi brukar ordna resorna för att ta er till kongresser men vi både tar med kunder till och ibland arrangerar vi också hela konferenserna. Vi har bla. genomfört säljutbildningar och konferenser i både Nice, Sundsvall, London och Sälen.
E-Exhibitions/events – mässor/evenemang (nationell eller global nivå)
Här begränsar vi oss till att arrangera resor till mässorna, ofta kombinerat med en incitamentsinslag. Detta är en populär typ av resa för våra kunder, tidigare erfarenheter har inkluderat IFA i Berlin, MWC i Barcelona, Gamescom i Köln, en mässa i Hong Kong och många resor till CES i Las Vegas för att nämna några.